La web de l'Associació Joan Carles i Amat fa servir galetes pròpies i de tercers per oferir-te una navegació d'acord als teus hàbits i preferències. Més informació.
Publicada el 11.12.2022
L’Associació lamenta la mort de Llorenç Soldevila
El dissabte 10 de desembre ens arribava la trista notícia del traspàs sobtat del filòleg monistrolenc Llorenç Soldevila als 72 anys.
L'amic Llorenç va tenir en alta consideració Joan Carles i Amat, a qui va dedicar un interessant estudi sobre els Quatre-cents aforismes catalans a l'Anuari 'Un any de vida monistrolenca' de 1984, publicat per Art i Esplai: 'Joan Carles i Amat en la tradició paremiològica catalana'.
Juntament amb l'altre amic Salvador Redó, també monistrolenc, acabava d'enllestir un llibre sobre la història de Monistrol de Montserrat, fruit d'uns quants anys de treball. En Llorenç no el podrà veure publicat, però aquest serà sens dubte el seu gran llegat.
Llorenç Soldevila va ser nomenat membre d'honor de l'Associació l'any 2020, juntament amb la doctora Núria López-Bigas i l'historiador Salvador Redó.

Llorenç Soldevila i Balart (Monistrol de Montserrat, 1950 - Argentona, 10 de desembre del 2022)

Joan Carles i Amat en la tradició paremiològica catalana:

El Recital d'Aforismes que tindrà lloc aquest diumenge a la Plaça de la Font Gran de Monistrol com a Acte Final de l'Any Joan Carles i Amat, serà dedicat a la seva memòria.

Descarregueu-vos aquí el cartell